...'ѕöz кσηυѕυ ναтαηѕα gєяιѕι тєƒєяяυαттıя'... ๔єรเภợ ๒א»» ยภкภ๏ฬภ»»» Made in Türkiye
 
AnasayfaTakvimSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 KurBan ve BiLgiLer

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
๒Lคςк คภﻮєL
Admin
Admin
avatar

Mesaj Sayısı : 7
Nerden : İsmir...
Kayıt tarihi : 18/12/08

MesajKonu: KurBan ve BiLgiLer   Perş. Ara. 18, 2008 6:57 pm

KURBAN
S-1-Kurban Kesmenin Dinsel temelleri nelerdir? . . İslam Dini denge dini,dengelilerin dinidir;Ne hayvanlar kutsallaştırılır,ne de ibadet adına işkence edilir nede gereksiz,amaçsız kullanılır.(Himalayalar,kanı akıtılan tanrı,kutsallaştırılan timsahlar,inekler,işkence ile kesilen kediler,)İslam hayvanları yararlanma dışında öldürmeyi,işkence etmeyi yasaklayarak Onların yaratılış amaçlarına aykırı kullanılmalarını yasaklar.Bu bakımdan da İnsan doğasına uygun dindir.
Görünürde bir hayvanın canının alındığı,acıma hissi uyandıran bir durum söz konusu;Bir karıncanın bile canını alma hakkına sahip değiliz.Sadece Onun canını verenin Onun canını alma hakkı vardır.Bizde Bu hayvanın canını O nu yaratan istediği için alıyoruz.
Kur an ı Kerim de “Namaz kıl,kurban kes”(Kevser suresi),Ayrıca Peygamberimiz bu ayet gereği her yıl kurban kesmiştir.Kurbanın kanı ile günahların silindiği,sıratta binek olacağı.. Enam suresinin 162. ayetinde "De ki: şüphesiz benim namazım, kurbanım, hayatım ve ölümüm hepsi alemlerin Rabbi olan Allah içindir" farklı boyutlarıyla dikkat çekilmiştir. /Kevser suresinde ve peygamberimizin uygulamalarından Kurban ibadetinin İslam dininin gereklerinden olduğu anlaşılır. Peygamberimizin (s.a.s.) hiç aksatmadan her yıl kurban kestiği,
hicretin ikinci yılından sonra vefatına kadar hiç aksatmadan, her yıl kurban kestiği. Hanefî mezhebinde vacip, diğer mezheplerde sünnet-i müekkededir. Hazret-i Aişe validemiz (ra) bildirmiştir ki: Pey¬gamber Efendimiz (asm), O kurban, kıyamet günü boynuzlan, kıllan ve çatal tırnaklan ile aynen gelecektir. Kurban kesen için her kıl karşılığında bir sevap vardır" buyurmuştur.3Resulullah onu "Bismillahi vallahu ekber, bu benden ve ümmetimin kurban kesemeyenlerinden" diyerek kendi eliyle kesti."
“Hâli vakti yerinde olup da kurban kesmeyen, namaz kıldığımız yere gelmesin!) [Hakim] (Kurbanın postunun her kılına ve her parçasına bir sevab vardır.) [Hakim] (Kurbanlarınız semiz olsun. Onlar Sıratta bineklerinizdir.) [Zâd-ül mukvin], (Kurbanın derisindeki her tüy sayısınca size sevab vardır. Kanının her damlası kadar mükâfat vardır. O sizin mizanınıza konacaktır. Müjdeler olsun!) [İbni Mace]. (Ya . Fatıma, kurbanının yanına git! Kesilirken orada bulun! Kurbanının yere akacak ilk kan damlasıyla, geçmiş günahların affedilir.) [İ. Hibban]

*** Kurban Allah için kesilir,Ama Allah ın buna ihtiyacı yoktur;Kurbanın Birçok hikmetleri vardır.

S-2-Kurban edilecek hayvan açısından değerlendirme?Realite yönünden değerlendirme.
a- Bu hayvan kurban edilmese bile zaten ölecekti.Yaşlanacak ölecekti,doğada vahşi hayvanlar yiyecekti,hastalanacak ölecekti.Bu kadar değerli olan,protein deposu atıl ve boşa gidecekti.Hem doğada insan yaşamı bir takım proteinlere bağlanmıştır.Yani İnsan,bitki ve hayvanlardan beslenme ve onlardan giysi,yiyecek,(Kemer,ceket,çanta,cüzdan,etsel yemekler,İskender, Deri ceketi,kürkü,..)edinmek zorundadır.O halde doğru olan kesmemek değil;kesmektir.Bitkilerde canlıdır.
b-Bu hayvanların ruhsal durumlarını bilemediğimiz için;Kurban edilmekle belki seviniyorlardır,biyolojik gördüğümüzün arkasında O hayvanın aldığı bir haz vardır…
c- Her gün mezbahanelerde binlercesi kesilmekte ve kurban a gösterilen saygının çok azını bile görememektedir.
d-Kurban zor şartlarda yaşama egzersizidir.Medeniyette yaşayan insanların medeniyetin olmadığı yerde yaşamak zorunda kaldıkları bir gerçektir.Dağ başındaki yaşama daha kolay intibaktır.
e-Kurban bir vatan savunması egzersizidir.Çünkü barış zamanında alabildiğinde merhamet ve sevgi dininin bağlısı olan Müslüman,vatan savunması söz konusu olduğunda ;Kurban dan edindiği tecrübeyle vatanına saldıranları,namusuna uzanacak elleri kırabilecektir.Hayatın her zaman sevgi ekseninde,güllük gülistanlık olmadığı bir gerçektir.
f-Doğadaki, vahşi yaşamda hergün bir çok hayvanın hayatı daha feci bir şekilde sonlanmaktadır.
g-Kesilmediğinde,artan hayvanlara yiyecek bulmak sorun olacaktı…
i-Acaba Kurbana karşı çıkanlar “O hayvanın yaratıcısından daha mı merhametliler”
I-Bugün kü kötü manzara ,temiz olmayan,islama yakışmayan görüntülerin sebebi İslam değildir.Çünkü Derisine talip olmayı bilenlerin bu konuda tedbir almaları gerekir!Ancak bilinçli olarak her sene bu başıbozukluk,tedbirsizlik görülmektedir.Hem bu insanları yetiştireceklerin okutulmasına belli sebeplerle karşı çıkılsın sonra da “Aha kurban kesenler böyle,temizliğe dikkat etmiyorlar”densin.Ama Bu insanları bu hale getirenlerin hiç suçu görülmesin!

S-3-İnsanın psikolojik yapısındaki kurban kesmenin temelleri nelerdir?
a-Psikoloji biliminin verilerine(Fröyd e) göre,”İnsan da kan akıtıcı vahşi yapı ile,cinsel dürtüler vardır”.(boğa güreşleri,kedi,köpek,deve,güreşleri,horoz dövüşleri, Maçlarda ki saldırganlıklar, Bizans’ta arenalarda aç aslanlara parçalattırılan insanlar,Timsahlara atılan keçi yavruları ve insanların bunları izlemesi,Filmlerdeki vahşet bölümlerinin ilgiyle izlenmesi,box maçları,işkence aletleri,maçlardan çıkanların yakıp yıktıkları şeyler,ters çevrilen araçlar,Safari belgesellerini ve hayvanların yiyecekleri hayvanlara yaptıkları ..Hep bize insanın psikolojik yapısının derinliklerinde(Benliğinde)Vahşet duygusunun olduğunu gösterir MOLOk kültüründe ilk erkek evladı, kurban etme geleneği vardı.(II Krallar 3:27))Kurban ile saldırganlık,dürtüsü kurbana yönlendirilerek insanın deşarj olması sağlanmaktadır.Eğer öyle olmasaydı Bayram günü ellerinde bıçak olanların cinayetleri daha rahat işlemesi gerekirdi.Kurban,bütün medeniyetlerde vardır.İnsanların kurban edildiği,ölen kralların yakınlarıyla birlikte gömüldüğü vakidir.Kurban,saldırganlığı faydalı ve yararlı yönde tatmin ederek ruhsal dengeyi korur.Yani İnsandaki bu vahşet geriliminin alınması gerekir ki insanlığa zarar verilmesin!İslam bu gerilimi Kurban ile almaktadır.
b- Kurban kesmeyen toplumlarda cinayetlerin daha fazla olduğu ve daha rahat işlendiği görülmüştür. Bundan dolayı peygamberimiz”Kurban kesilirken başında bulun”demektedir.Çünkü kanı,hayatın soluşunu gören insan başkasına kolay kolay bıçağı saplamaz.
c-Kurban kesilirken bir hayatın söndüğünü gören insan,mekanik hayatta unuttuğu,çok az hatırladığı,acıma,sevgi,hayatın önemi,kurbanın yerinde kendisinin olmadığı,kendisinin de öleceği,Allah ın kendisini hayvan yaratmayarak insan yarattığı,O na verilen değer…gibi duygular hatırlanır,hayat daha dikkatli yaşanır.
d-Allah İbrahim a.s den uzun yıllar sonra sahip olduğu(En sevdiği şeyi) Allah için(Kamu için)kurban etmesini istemektedir.Yani İnsanın dünya da ki hiçbir şeye bağlanmamasını,en sevdiğini bile ençok sevmemesini,sadece kendisini sevmesini istemektedir(Maşukun aşkını sevdiğine ispatı gibi)İşte bunu başaran dünya da hiçbir şeyin esiri olmayacak,sadece Allah a kul olacak ve gerçek özgürlüğü yakalayacak,”Allah için her şeyden vazgeçme” eğitimi alan insan Kamu hakkı(Allah hakkı)demek olan devleti için ensevdiğini feda edebilecektir.
e-Kurban bir sınavın başarılmasıdır.Çünkü sınav, yapanın belirlediği kurallarla olur;”Acıma duygusunu aşıp;Kendisini yaratanın emrini tutup kurban kesilecek mi?Acıma duygusuna takılıp Kurban kesilmeyecek mi? Kurban en sevdiğimiz şeyle sınanmaktır. sen hayvan ile O,oğluyla sınandı.
f-Vahşet diyenlerin,Geçmişlerinde,güçsüz ve zayıf insanların kanları ve gözyaşları üzerine medeniyet kurmamış olmaları gerekir.(Kızılderili katliamı,Irak,sömürgeler,kimyasal ve atom bombaları)
g-Kurban insanı ruhsal ve psikolojik hastalıklardan korur.cimrilik,biriktirme,değer yargılarının değişmesi
h-Kötülükler söz konusu olduğunda ,Allah yolunda onları kurban etmektir.
i-Hayatta üzüntü ve sevinç içicedir.Sadece sevinçlerin olduğu bir hayat olmadığı gibi,sadece üzüntülerden ibaret bir hayatta sözkonusu değildir.Zaten öyle bir hayat mutlu,erdemli hayatı oluşturamaz.
j-Kurban ölüm exersizidir,ölümü hatırlatmadır.İleride olacak ölümlerden doğacak etkiyi en aza indirmek,gerçek hayatın içinde olmaktır..Yaşam ölümün kardeşidir,Doğan öleceği kesindir.
j-Kur ban uygulamalı olarak “kandan nefret ettirme eğitimidir.Çünkü orada bir hayatın solduğunu gören insanlar kolay kolay can alamamaktadırlar.Ölümden nefret ettirmek için böyle uygulamalı eğitim gerekir. Ki insanlar kandan ölümden nefret etsinler.Neden Kurbanı inanmayan ve kesmeyenler tartışıyor!
k-Her medeniyetin insanını tedavi etme yöntemi farkılıdır.İspanyollar, insanlarındaki bu vahşet gerilimini boğa güreşleriyle,Rus rus ruletiyle,bazı kralların(Drakula lakaplı) İnsanların kanlarını içmekle,bazılarının insanları kazıkların üstüne atmakla,bugün guantalamo daki yapılan vahşetle,Bizans ta aç arslanların önüne atılan köleleri izletmekle,çin işkencesiyle ..giyotinle,işkence aletleriyle vs bu vahşet dürtüsü tedavi edilmeye çalışılmış.Anca kurban kesen Müslümanlarda Acaba bu işkence ve vahşet aletlerinin hiç biri ya da işkence kültürü görülmüş mü?İşte Mekke nin fethi,işte İstanbul un fethi…Dünya “İslam işkencesi “diye bir şey duymuş mu?
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
 
KurBan ve BiLgiLer
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
αвяα ¢α∂αвяα :: gєηєℓ кüℓтüя - уαşαм :: İsLam ve Din küLtürü-
Buraya geçin: